Jonatan de Boer joins 3Rivers

November 28, 2022

Jonatan de Boer joins 3Rivers

November 28, 2022

Jonatan de Boer will join the 3Rivers team on 1 December 2022. Jonatan has been working in the Dutch media industry for more than 10 years and is a specialist in the field ofsocial media, online video and influencer marketing. He started the Dutch branch of Mediakraft, was managing director of the online branch of Medialane and led the tech startup Bird. Jonathan has specialized in social media analyses, online video productions and influencer marketing campaigns on all major socialmedia platforms. At 3Rivers he will mainly focus on media projects from a social media and online media perspective.

 

Oege Boonstra, partner 3Rivers: "We are pleased that Jonatan with his broad knowledge and experience in the field of social media will join our team. He has gained meaningful experience early in his career and can serve our clientele with a new service. He can demystify social media like no other and advise customers practically." Jonatan: "3Rivers is a wonderful company with a great reputation in the media, both nationally and internationally. I look forward to working with my new colleagues to achieve even more impact in the ever-changing media landscape."

 

3Rivers deals with strategic and organizational issues for media companies from an operational perspective. The company's consultants have all long-standing experience in the media world and have carried out projects all over the world with the aim of making media companies function more effectively.

You might also be interested in these articles...

Oege Boonstra interviewt Taco Rijssemus

Na een loopbaan bij de commerciële (SBS) en publieke (KRO-NCRV) omroep belandde Rijssemus bij producent IDTV, onderdeel van het Britse All3Media dat hem uiteindelijk richting Berlijn dirigeerde om ook de Duitse markt te veroveren. "Dat had ik niet verwacht, moet ik zeggen", aldus Rijssemus lachend. "Ik dacht: ze vragen me voor Amerika, of een bedrijf ergens in de UK misschien."

Wat trof Rijssemus aan en is Duitsland nog steeds 'de heilige graal'? "Je moet de balans vinden: hoeveel energie geeft en kost een baan je?"

READ MORE

Oege Boonstra interviewt Bert Habets

Hoe kwam deze student fiscaal recht en economie uiteindelijk in de mediawereld terecht en waarom wilde hij namens RTL zo graag Videoland overnemen? “We hebben daar veel van geleerd en ook heel veel fouten gemaakt, met name een deel infrastructuur totaal nieuw moeten bouwen”, blikt Habets terug. “Toen we 40.000 abonnees hadden, bleek het platform niet meer aan te kunnen…”

Inmiddels opereert hij vanuit München op de Duitse markt en past ook daar zijn ervaring toe met “het omkatten van een televisie- naar een streaming first-bedrijf.” Habets romantiseert zijn internationale carrière niet: “Je moet eerlijk zijn naar jezelf en het doen om de juiste redenen, anders wordt het gewoon een baan.”

READ MORE

Oege Boonstra interviewt Erik Huggers: pleidooi voor samenwerking

Huggers kan bogen op een rijke loopbaan, met achtereenvolgens Endemol, Microsoft, BBC, Intel, Verizon en ViVo als werkgevers. “Toen dacht ik: het is genoeg geweest met de executive carrière, ik ga me op iets anders richten. Ik ben tegenwoordig meer bezig met investeren en voorzitter of commissaris bij een aantal bedrijven.”

Waarom zijn de grote ambities met iPlayer bij de BBC niet waargemaakt en wat is de gedachte achter Everyone TV?

Zijn advies: “Kijk naar het model wat de Engelse broadcasters nu met Freely aan het uitrollen zijn!”

READ MORE